Klubben | REHH

Præsentation af Ribe-Esbjerg HH A/S
Af formand for REHH, Holger Refslund,

11. sæson i ligaen gav en 6. plads!
Med afslutningen af sæson 22-23 har Ribe-Esbjerg HH spillet 11 år i den danske håndboldliga. Det er blevet til Slutspil i 4 sæsoner. Første gang i 2016-17, da vi nåede semifinalen og endte på en fjerdeplads. I 2020 uformelt, da REHH lå på 7. pladsen, da sæsonen blev Corona-aflyst 2 kampe før Grundspillet sluttede. I sæson 2021-22 blev vi nr. 8. Og pladsen i Slutspillet blev gentaget i 22/23 med en flot 6. plads – og 5 point i Slutspillet – heraf 2x1 point mod Aalborg Håndbold. Det blev også en sæson, hvor vi for anden gang i klubbens historie kom i Santander Cup Final4. Det var en stor oplevelse i Boxen i Herning.

Derfor er vi hér!
Ribe-Esbjerg HH A/S blev etableret i 2008 – og ejes af Ribe HK, SGI Esbjerg og ca. 50 aktionærer.  REHH driver et ligahold – og samarbejder med såvel moderklubberne som andre klubber med fokus på drengehåndbold og talentudvikling. Ribe-Esbjerg HH startede i 2. division – rykkede op i år ét - og efter 3 år i 1. division har det heddet liga siden 2012.

Herrehåndbold er en fascinerende elite-holdidræt. Oplevet både som tilskuer i hallen og i TV. Ribe-Esbjerg HH blev etableret for at flytte herrehåndbolden i Esbjerg Kommune op på eliteniveau. Men også for at bidrage til udviklingen af en attraktiv innovations- og virksomhedskultur i Esbjerg Kommune og nærregionen.

Vi tror på, at elitekultur og eliteidræt betyder noget! I vores vestjyske region skal vi alle fighte sammen for at styrke rammevilkårene for borgere, uddannelsesinstitutioner og virksomheder. Hér vil vi bidrage!

Det går vi efter!
I Ribe-Esbjerg HH vil opnå resultater! Vi vil finde balancen mellem realistiske mål og drømmen om endnu mere. Vi arbejder hårdt for at styrke såvel det økonomiske fundament som et nødvendigt professionelt organisatorisk og sportsligt Vi går efter sportslige succes, der konkret handler om Slutspil – og dermed attraktive kampe og muligheder - hvert år.

Vores rødder.
Vi er den sydvestjyske ligaklub med rødder og spillested i Ribe og Esbjerg. Vi vil tiltrække og gerne fastholde stærke spillere udefra. Det skal ske samtidig med, at lokale talenter kan vise sig frem på den store scene. Som det i den kommende sæson sker for Mathias og Morten Jørgensen, Sune Iversen, Sander Juul og Mads Aarhus. Mads – der har sin håndboldopdragelse i Ribe HK - har som 17-årig indgået en 3-årig aftale med REHH.

Værdierne!
Ribe Esbjerg HH er båret af nogle klare værdier, der blandt andet handler om respekt, ansvarlighed, sammenhold, sved på panden og ambitioner! Vi ønsker at leve op til det ry, at der er format på alle hylder – at det er et rigtigt godt sted at være som spiller, træner, leder, frivillig hjælper og sponsor.

De 4 ER klubben!
Mathias er ligaholdets anfører. Han går nu ind i sæson 7.  Birgit er frivillig på 12. år. Carsten er sponsor – og altid klar, når udfordringer skal tackles. Ulla er fast, engageret tilhænger til alle hjemmekampe og superfølger på de sociale medier. De 4 ER KLUBBEN!

Udfordringerne!
Herrehåndbolden i Danmark er med tempo på vej op i Europæisk topklasse. Talenterne står i kø til landsholdet. Aalborg, GOG m.fl. har vist vejen. I den kommende sæson vender Niklas Landin og Rasmus Lauge retur til den danske liga. Stort set alle klubber vil det samme som REHH: Opad! Det er i den kontekst, at udfordringerne står i kø! I REHH knokler vi for at gøre os fortsat parate til konkurrencen!

Holger Refslund

Bestyrelsesformand